Stichting Studio 5

Helmert Woudenberg

Trainingen

De Elementenmethode

Helmert Woudenberg heeft een improviseer- acteer en regiemethode ontwikkeld. De methode is concreet en praktisch. Hij gaat ervan uit dat toneelspelen niet bestaat. Er bestaat alleen kijken (aarde), luisteren (water), praten (lucht) en de noodzaak hebben om te doen wat je doet (vuur). Hij schreef in 1999 een handboek over de methode. (Vuur, Water, Lucht en Aarde. Handleiding voor acteren, ISBN 90 6403 5091)

Studio 5 is in 1995 door Vera Boots en Helmert Woudenberg opgericht om deze methode over te dragen.

Het theater is onze plek, maar Studio 5 is ook actief buiten het theater,; in scholen en bedrijven, waar de methode eveneens leidt tot nieuwe inzichten en creatieve processen.

We starten het seizoen 2012-2013 met een korte cursus van vier lessen waarin de hele methode aan bod komt. Eerste cursusdag op zaterdag

20 - 10 - 2012

Inschrijving sluit 13 - 10 - 2012. Aanmelden bij Vera Boots.

Er zijn kosten aan verbonden. Toelating op volgorde van binnenkomst. Meedoen met korte cursus is voorwaarde om met de productiecursus en/of een lange cursus te kunnen meedoen.

Inschrijving:

vera@stichtingstudio5.nl