Stichting Studio 5

Helmert Woudenberg

Organisatie

Het bestuur van de stichting bestuurt op afstand en stelt zich hoofdzakelijk faciliterend op, maar is tevens zeer betrokken daar alle drie bestuursleden hechte verbindingen hebben met en ervaringen in de theater- en trainingswereld. Het bestaat uit:
Helmert Woudenberg, voorzitter
Babs van Bommel, secretaris
Wim Ruijsendaal, penningmeester.

Helmert Woudenberg, acteur en auteur heeft de artistieke leiding van Studio 5.
Samen met Vera Boots geeft hij vorm aan producties van stukken van zijn hand of uit de toneelliteratuur. Hij en zijn medewerkers leiden ook toneel- en trainingsacteurs op in korte of lange cursussen. Die cursussen monden meestal uit in een productie, zodat het geleerde meteen kan worden toegepast.

Trainingen

Trainers en trainingsacteurs zijn na de acteursopleiding geschoold in het trainingswerk. Aanvankelijk gebeurde dat in het kader van het Amsterdamse project Veilig in en om school (VIOS).
Er zijn trainingen ontwikkeld voor volwassenen (leraren) en leerlingen (twaalf jaar en ouder). De trainersgroep bestaat uit zo'n twintig trainers en acteurs en staat onder leiding van Karianne Schippers en Wim Ruijsendaal

Organisatie in het kort

Het bestuur van Stichting Studio 5 heeft voor de dagelijkse leiding de volgende personen aangewezen:

artistiek leider: Helmert Woudenberg
regie-assistent: Vera Boots
zakelijk leider: Wim Ruijsendaal
trainingen in het onderwijs: Karianne Schippers

Webstek nog deels onder constructie

VuurWaterAardeLucht